IKEA od wielu lat wspiera programy edukacyjne dla dzieci z krajów rozwijających się, realizowane przez organizacje UNICEF i Save the Children. W ramach kampanii „Pluszaki dla edukacji. 1 euro to majątek” IKEA Foundation, podobnie jak w ubiegłych latach, przekaże na ten cel 1 euro od każdej pluszowej zabawki lub książeczki dla najmłodszych sprzedanej w sklepach IKEA. W wyniku ubiegłorocznej edycji zebrano 9,3 miliona euro, z czego ponad 200 tysięcy euro pochodziło z Polski. Tegoroczna, jedenasta już edycja kampanii będzie prowadzona od 10 listopada 2013 roku do 4 stycznia 2014 roku.
Niezależnie od okoliczności każde dziecko zasługuje na miejsce, które będzie mogło nazwać domem, zdrowy start w życiu, edukację na dobrym poziomie i stabilne dochody w rodzinie. IKEA Foundation od dawna angażuje się więc we wspieranie programów edukacyjnych prowadzonych przez takie międzynarodowe organizacje, jak UNICEF czy Save the Children, by pomagać dzieciom i młodzieży, zwłaszcza z najuboższych krajów, w tworzeniu lepszej przyszłości dla siebie i swoich rodzin. Edukacja, dając im niezbędną wiedzę, umiejętności i pewność siebie, stwarza znaczące możliwości poprawy ich sytuacji życiowej. Szacuje się, że projekty finansowane obecnie przez IKEA Foundation do końca 2015 roku obejmą pomocą 100 milionów dzieci.Kampania „Pluszaki dla edukacji. 1 euro to majątek” została zainaugurowana w 2003 roku. Od tego czasu IKEA Foundation dotarła do ponad 10 milionów dzieci, przekazując 57 milionów euro na sfinansowanie 90 projektów realizowanych przez UNICEF i Save the Children w 46 krajach. Obecnie IKEA Foundation jest największym na świecie darczyńcą korporacyjnym na rzecz obu tych organizacji. Dofinansowywane przez nią programy to m.in. rozwój szkolnictwa w Afryce realizowany przez UNICEF, a także projekty organizacji Save the Children w Europie Wschodniej i Azji, mające na celu wyrównywanie szans edukacyjnych dzieci z mniejszości etnicznych, ubogich czy niepełnosprawnych, często dyskryminowanych, a nawet padających ofiarą przemocy. Wiele działań, oprócz bezpośredniej pomocy dzieciom, obejmuje również szkolenia dla nauczycieli, rodziców oraz innych opiekunów.
„Przez ostatnie 11 lat miliony dzieci skorzystały z dostępu do dobrej jakości edukacji dzięki znaczącym środkom przekazanym przez IKEA Foundation, a także wsparciu klientów oraz pracowników IKEA na całym świecie” – powiedziała Leila Pakkala, dyrektor ds. partnerstwa i fundraisingu w UNICEF. „Chcemy kontynuować naszą wspólną pracę, aby każde dziecko mogło pójść do szkoły, oraz aby podnieść jakość programów edukacyjnych i dać milionom dzieci szansę na lepszą przyszłość” – dodała Leila Pakkala.
„Pluszaki IKEA wzbudzają uśmiech na twarzach tysięcy maluchów, a niestety dużo dzieci na świecie nie ma wielu powodów do radości. Nie mają one dostępu do podstawowych dóbr, których posiadanie jest dla większości z nas czymś naturalnym i oczywistym, jak np. czysta woda, pożywienie czy edukacja. Dzięki naszej corocznej kampanii »Pluszaki dla edukacji. 1 euro to majątek« możemy dokonywać prawdziwych zmian, umożliwiając kolejnym tysiącom dzieci zdobycie dobrego wykształcenia” – powiedział Per Heggenes, dyrektor zarządzający IKEA Foundation.
W sierpniu 2013 roku w sklepach IKEA pojawił się nowy asortyment pluszowych zabawek. Wśród nich znajdują się m.in.: księżniczka NOJSIG, król GULLGOSSE, wilk LUFSIG, elf KRULLIG czy wróżka z czarodziejską różdżką SÅNGTRAST. Ponadto także w tym roku IKEA stawia na edukację dzieci poprzez czytanie im książek i spędzanie z nimi czasu. Do oferty sieci weszła już nowa książeczka autorstwa Ulfa Starka pt. „Księżniczka i zaginione szczęście”, której bohaterami są pluszaki z nowego asortymentu. Przeniesie ona dzieci do czarodziejskiego lasu, gdzie będą mogły przekonać się, że szczęście może być bardzo blisko – czekać na nie tuż za rogiem.
Dzięki nowym maskotkom i książeczce klienci IKEA mogą nie tylko uszczęśliwić swoje własne pociechy, ale także pomóc dzieciom, które znajdą się pod opieką pogotowia ratunkowego w całej Polsce. W trudnych dla malucha chwilach pluszak, którego można przytulić, jest bardzo pomocny. W poprzednich latach do różnych lokalnych placówek opiekujących się dziećmi trafiło ponad 5 tysięcy pluszaków zebranych w sklepach IKEA.
________________________________________
Nazwa marki IKEA to akronim – skrót utworzony z pierwszych liter imienia, nazwiska oraz nazw farmy i parafii, skąd pochodzi założyciel firmy (Ingvar Kamprad Elmtaryd Agunnaryd).
IKEA jest innowatorem oraz doradcą w zakresie wyposażenia wnętrz, którego celem jest tworzenie lepszego życia na co dzień dla wielu ludzi. IKEA jest godną zaufania, stabilną finansowo i stale rozwijającą się firmą. IKEA w Polsce posiada obecnie osiem sklepów, które w roku finansowym 2012 odwiedziło ponad 19 milionów osób. Ponadto, poprzez Inter IKEA Centre Polska, firma zbudowała i zarządza siedmioma parkami oraz centrami handlowymi. W Jarostach koło Piotrkowa Trybunalskiego zlokalizowane jest Regionalne Centrum Dystrybucyjne, które obsługuje sklepy IKEA w Polsce, Czechach, Słowacji, Rumunii, Bułgarii i na Węgrzech. Biuro Zakupów współpracuje z producentami mebli i artykułów wyposażenia wnętrz w regionie Europy Centralnej, dostarczając meble i artykuły wyposażenia wnętrz do sieci IKEA na całym świecie.
O IKEA Foundation
Celem IKEA Foundation jest zwiększanie szans dzieci i młodzieży poprzez finansowanie wszechstronnych, długofalowych programów, które umożliwiają wprowadzanie znaczących, trwałych zmian i dają dzieciom możliwość decydowania o własnej przyszłości. Współpracujemy z silnymi partnerami strategicznymi, stosując innowacyjne rozwiązania, by osiągać znaczące rezultaty w czterech podstawowych obszarach życia dzieci: miejsce, które jest domem; zdrowy start w dorosłe życie; edukacja na wysokim poziomie; godziwe dochody rodziny.
Z finansowanych obecnie programów korzysta około 100 milionów dzieci. Więcej na www.ikeafoundation.org, www.facebook.com/IKEAFoundation oraz blog.ikeafoundation.org.
O UNICEF
UNICEF to największa organizacja humanitarna i rozwojowa działająca na rzecz dzieci. Od ratujących życie szczepień, przez budowę szkół, po natychmiastową pomoc w sytuacji klęski humanitarnej – UNICEF robi wszystko, aby dzieciom żyło się lepiej. Pracuje w małych wioskach i z rządami państw, bo uważa, że każde dziecko, niezależnie od miejsca urodzenia, koloru skóry czy religii ma prawo do zdrowego i bezpiecznego dzieciństwa.
UNICEF Polska nie jest finansowany przez ONZ i dlatego potrzebuje wsparcia darczyńców, by nieść pomoc dzieciom. Więcej informacji na temat UNICEF na stronach: www.unicef.pl oraz www.facebook.com/unicefpolska.
O Save the Children
Save the Children jest wiodącą na świecie organizacją non-profit, realizującą programy mające na celu poprawę warunków życia dzieci w ponad 120 krajach na całym świecie. Jej celem jest stworzenie świata, w którym każde dziecko ma prawo do życia, ochrony, rozwoju i współdecydowania. Save the Children dąży do zmiany tego, w jaki sposób traktowane są dzieci na świecie, oraz wprowadzenia natychmiastowych i trwałych zmian w ich życiu. Więcej informacji na temat Save the Children na stronach: www.savethechildren.net oraz www.facebook.com/savethechildren.
Dodatkowych informacji udziela:
Karolina Horoszczak
PR Manager, rzecznik prasowy – grupa IKEA w Polsce
Tel.: +48 22 720 46 46
E-mail: karolina.horoszczak@ikea.com
Link do strony artykułu: https://wirtualnemedia.pl./centrum-prasowe/artykul/kampania-ikea-pluszaki-dla-edukacji1-euro-to-majatek